Зміни набувають чинності з 1 листопада і спрямовані на спрощення процедури, підвищення прозорості процесу та перехід до цифрової системи оформлення.
Ключові зміни полягають в автоматичному продовженні відстрочок від мобілізації, цифровому способі їх оформлення через застосунок Резерв+, а також поданні паперових документів до ЦНАПів замість ТЦК.
Понад 80% відстрочок вже доступні для оформлення онлайн. Відтермінування, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах, або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватися автоматично. Це стосується таких категорій: люди з інвалідністю; тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді); батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі; батьки дитини з інвалідністю до 18 років; батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи; ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи; доглядає за батьком чи матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини); жінки і чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську; студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни; наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, котрі працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки; чиї близькі родичі загинули чи зникли безвісті під час бойових дій; родичі Героїв України, відзначених посмертно під час Революції Гідності; особи, незаконно позбавлені волі через агресію рф; військові, звільнені з полону.
9 типів відтермінування з перелічених вище вже можна оформити онлайн у застосунку Резерв+. Перелік буде розширюватись. Користувачі «Резерв+», які мають такі відстрочки, отримають відповідне сповіщення в застосунку до кінця жовтня. Якщо система не зможе автоматично підтвердити підставу (наприклад, через відсутність даних у реєстрах), відстрочка не буде продовжена. В такому разі потрібно буде актуалізувати свої дані в реєстрах.
Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, або хто не користується смартфоном, з 1 листопада єдиним офлайн-вікном стануть ЦНАПи, бо ТЦК документів більше не прийматимуть. Подані паперові документи адміністратор Центру надання адміністративних послуг сканує і в електронній формі передає їх до відповідного ТЦК на розгляд та ухвалення рішення.
З 1 листопада паперова довідка про відстрочку з мокрою печаткою буде не потрібна. Основним підтвердженням відтермінування стає електронний військово-обліковий документ у застосунку «Резерв+». Якщо немає можливості скористатися застосунком, людина може самостійно скачати та роздрукувати довідку з QR-кодом (з «Резерв+» або «Дії»). Ті, хто оформлюватиме відстрочку через ЦНАП, зможуть отримати роздрукований документ там.