Про ці та інші питання йшлося сьогодні під час оперативної наради під головуванням начальника ОВА Івана Рудницького. Участь у її роботі взяли голова Волиньради Григорій Недопад, начальники РВА, окремі керівники територіальних органів центральної влади, правоохоронних структур, військових підрозділів, голови районних рад та громад області.
Учасники наради розглянули питання забезпечення власним житлом та постановку на квартирну чергу внутрішньо переміщених осіб. Директорка департаменту соціальної та ветеранської політики ОВА Оксана Гобод зауважила, що від початку великої війни, це питання на рівні області розглядається вперше, хоча є надзвичайно актуальним. На Волині зареєстровано 44 тисячі ВПО різних категорій. «Законодавством передбачено, що органи місцевого самоврядування зобов’язані сформувати фонди житла, призначеного для тимчасового проживання ВПО, і надавати їм у тимчасове безоплатне користування житло за умови оплати комунальних послуг», – наголосила вона. Однак, не всі територіальні громади створили такі фонди житла та взяли на облік внутрішньо переміщених осіб. «На Волині фонд житла для ВПО перебуває у стадії формування. З 54 тергромад області лише у 7 сформовано фонд житла для тимчасового проживання ВПО», – зазначила вона. Відтак, начальникам РВА та керівникам територіальних громад доручено активізувати роботу з пошуку вільних приміщень та створення відповідних фондів житла, а також безперешкодної постановки ВПО на квартирну чергу.
Окремо було розглянуте питання щодо придбання дров внутрішньо переміщеним особам, які проживають в негазифікованих районах області. Керівникам громад рекомендовано розглянути можливість розробити місцевих програми з часткової грошової компенсації придбання твердого палива внутрішньо переміщеним особам у зимовий період.
Обговорено також стан виконання робіт з будівництва військових інженерно-технічних та фортифікаційних споруд вздовж українсько-білоруського кордону. Йшлося й про необхідність залучення РВА та громад в частині матеріально-технічного забезпечення військових підрозділів, які формуються для виконання завдань на взводних опорних пунктах області.
Також керівник Головного управління ДПС України у Волинській області Сергій Лисеюк поінформував присутніх про оптимізацію структури податкової служби відповідно до змін у адміністративно-територіальному устрої. «З 1 грудня ми переходимо на формат роботи лише 4-ох державних податкових інспекцій, у чотирьох новоутворених районах. З частиною громад питання уже відпрацьоване і у таких населених пунктах, як Рожище та Любешів наші інспектори працюватимуть у приміщеннях місцевих ЦНАПів. У нас є бачення у новому році запровадити проєкт виїзної податкової інспекції. Тобто усі 54 громади матимуть змогу надавати нам запити про необхідність відвідування своїх територій з метою вирішення проблемних питань щодо адміністрування платежів, які надходять до місцевих бюджетів та інших питань оподаткування», – зауважив він.
З огляду на це головам РВА та тергромад доручено розглянути можливість виділення субвенції із місцевих бюджетів для часткової компенсації витрат на пальне для виїзних бригад працівників податкової інспекції.