офіційний сайт

ВИКЛИКИ ОБЛАСНОГО БЮДЖЕТУ-2024 ТА ПЛАНИ НА НАСТУПНИЙ РІК

Окремі питання завершення поточного бюджетного року та формування проєкту обласного кошторису на 2025 рік обговорили під час робочої наради за участі керівництва області, фінансистів та головних розпорядників коштів. Волиньраду представляли голова Григорій Недопад та очільник постійної депутатської комісії з питань бюджету, фінансів та цінової політики Орест Маховський.

Характеризуючи проблеми і виклики завершення бюджетного року, начальник департаменту фінансів ОВА Ігор Никитюк зауважив, що від перевиконання доходів за 9 місяців вдалося додатково спрямувати на потреби майже 80 млн грн. Одночасно, з втратою ПДФО з військових обсяг понадпланового ресурсу, яким може оперувати обласний бюджет, зменшився втричі. «Ми неодноразово наголошували на необхідності врахування цього фактору головними розпорядниками коштів під час планування власної діяльності, початку ремонтних робіт, участі у проєктах і грантах, які вимагають залучення співфінансування. Лише в галузі освіти для співфінансування окремих загальнодержавних проєктів, облаштування укриттів, встановлення протипожежного захисту подано звернень, які до кінця року вимагають 150 млн грн додаткового ресурсу», – зазначив головний фінансист області.

Така ж проблематика є основною і на наступний рік, бюджетні запити від головних розпорядників коштів у півтора рази перевищують власні доходи головного обласного кошторису. І це при тому, що податкова база лишається на рівні теперішнього року. Натомість матиме місце зростання тарифів на енергоносії та комунальні послуги, а також прогнозується збільшення в межах 3% фонду оплати праці установ, які фінансуються з обласного бюджету.

Наголошувалося, що за таких умов керівники установ та головні розпорядники кошів, які ініціюють капітальні ремонти, участь у загальнодержавних чи грантових проєктах, що вимагають співфінансування, повинні зважати на обсяги встановлених їм бюджетних призначень. Не менш важливим є залучення для реалізації таких проєктів коштів бюджетів територіальних громад, які в результаті децентралізації отримали значну частину ресурсу, і саме їх мешканці переважно є користувачами послуг, які надаються обласними установами. До прикладу, бюджет Луцької громади більш як удвічі перевищує обсяг обласної скарбниці, а доходи за 9 місяців бюджету Ковеля склали майже половину річного обласного кошторису.

Голова Волиньради Григорій Недопад зазначив, що пропозицію фінансової участі громад в утриманні обласних комунальних закладів з урахуванням контингенту буде винесено на найближче засідання Координаційної ради з питань місцевого самоврядування. Також він призначив індивідуальні консультації з головними розпорядниками коштів та керівниками тих обласних комунальних закладів, фінансові питання яких залишається невирішеним як цьогоріч, так і прогнозуються як невизначені й наступного року. Окрім того детальний аналіз формування кошторисів на 2025-ий як кожної окремої установи обласної комунальної власності, так і галузей в цілому буде проведено під час традиційних бюджетних слухань після затвердження основних параметрів державного бюджету на наступний рік.

    Зробити звернення

    Поля відмічені зірочкою обов'язкові.

    П.І.Б. :*

    Адреса :*

    Телефон :

    Звернення :*

    Прошу надати мені відповідь у визначений законом строк у такій формі.

    Електронною поштоюПоштою

    Поштою :*

    Електронною поштою :*