офіційний сайт

ГОТОВНІСТЬ ДО ОПАЛЮВАЛЬНОГО СЕЗОНУ ТА УТРИМАННЯ МІСЦЕВИХ ДОРІГ

Ці та інші питання стали предметом розгляду на засіданні постійної комісії обласної ради з питань промисловості, транспорту, зв’язку, паливно-енергетичного комплексу, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства. Участь у роботі комісії взяв перший заступник голови Юрій Поліщук.

Як зазначив очільник управління житлово-комунального господарства ОДА Василь Венський, об’єкти критичної інфраструктури в цілому забезпечені генераторами на випадок знеструмлень. Зокрема, встановлено понад 350 генераторів, з них на об’єктах ЖКГ – 197. Що ж стосується закладів освіти, які фінансуються з обласного бюджету, то створюється запас палива, який на сьогодні становить в середньому 70% від запланованого і здійснюється згідно помісячних кошторисних призначень. Завершується процес укладання договорів з ТОВ «ГК» Нафтогаз України» на постачання природного газу для проходження опалювального сезону на 2024/2025 роки.

Заклади медицини до опалювального періоду готові на 100%. Крім того наявні автономні джерела живлення у кількості 313 шт, запасів палива для яких є на 5 діб. «Проблемною лишається нестача бюджетних призначень на оплату компослуг з причини зростання тарифів упродовж року», – зазначив начальник управління охорони здоров’я ОВА Юрій Легкодух.

Що ж стосується обласних комунальних закладів соціальної сфери, то з передбачених 15,5 млн грн на оплату енергоносіїв та комунальних послуг у 2024 році уже використано понад 10 млн. Тож додатково знадобиться 4,5 млн грн. Перший заступник голови обласної ради Юрій Поліщук рекомендує звертатися до керівництва облдержадміністрації з відповідними пропозиціями, а також шукати резерви під час проведення бюджетних слухань в ході формування кошторису області на 2025 рік.

У питанні експлуатаційного утримання місцевих доріг ситуація не найкраща, адже цього року на такі потреби кошти не передбачалися. На зимове обслуговування – розчищення та посипання – мінімально потребується 30 млн грн. Їх ні в державному бюджеті, ні в бюджеті області немає. «І нам не варто розраховувати на кошти з бюджетів громад, адже після вилучення ПДФО, у більшості місцевих бюджетів асигнувань на ці потреби немає. Фінансувати утримання доріг можуть дозволити собі лише кілька заможних громад або ж яких невелика мережа доріг», – каже депутат Віктор Козак.

Члени постійної комісії вирішили, що кошти на експлуатаційне утримання доріг будуть шукати під час аналізу щомісячного виконання обласного бюджету, інакше на автошляхах Волині цієї зими ймовірний колапс.

Також під час засідання комісії обговорили питання організації пасажирських перевезень на приміських автобусних маршрутах. За словами депутата Віктора Козака, мешканці багатьох сіл потерпають через відсутність автобусного сполучення та невиконання перевізниками своїх зобов’язань. Як приклад наводить маршрут Ковель-Діброва. «Щоб забезпечити неприбутковий маршрут автобусним сполученням, його варто об’єднати з прибутковим маршрутом і таким чином вирішити проблему», – каже Віктор Козак.

«Кілька років тому прибуткові маршрути забрали одні перевізники, неприбуткові віддали іншим, і зараз у нас величезні проблеми із перевезеннями. Тому треба переглянути нерентабельні маршрути і об’єднати їх із тими, які приносять прибуток, і виставляти їх на тендер разом. Тільки в такому випадку можна забезпечити села автобусним сполученням», – підтримав Юрій Поліщук. За словами представників департаменту інфраструктури ОДА, з перевізником, який забезпечував маршрут Ковель-Діброва, договір розірвали та шукають нового.

Члени комісії також розглянули звернення підприємств будівельної галузі щодо підвищення тарифної заробітної плати, яку закладають при розрахунку кошторисів будівельних робіт на 2024 рік. «Звертаюся до Волинської обласної військової адміністрації та Волинської обласної ради з проханням при визначенні вартості будівництва об’єктів, що будуються із залученням коштів державних, обласних чи місцевих бюджетів, встановити розмір кошторисної заробітної плати на 2024 рік на рівні 20000 гривень. Це значно полегшить залучення працівників у сферу будівництва та матиме відчутний позитивний ефект на якість та швидкість реалізації будівельних проєктів, що сприятиме соціально-економічному розвитку регіону», – зазначає ініціаторка звернення, депутатка обласної ради Ірина Патлашинська.

Директор департаменту інфраструктури Степан Білан каже, що при розрахунку зарплат будівельників, які виконують роботи за державним замовленням, користувались лише визначеною управлінням статистики загальною зарплатою в сфері будівництва. «Але кожна громада, яка будує об’єкти за власні кошти, або коли будуватимуть об’єкти за кошти обласного бюджету, лише в такому випадку в кошторисі робіт зарплата будівельників може бути більшою», – зазначає керівник департаменту.

За результатами розгляду питання депутати вирішили звернутися до облдержадміністрації.

    Зробити звернення

    Поля відмічені зірочкою обов'язкові.

    П.І.Б. :*

    Адреса :*

    Телефон :

    Звернення :*

    Прошу надати мені відповідь у визначений законом строк у такій формі.

    Електронною поштоюПоштою

    Поштою :*

    Електронною поштою :*