Відбулася узгоджувальна зустріч за участю окремих міністерств, обласних державних (військових) адміністрацій та всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування з врегулювання пропозицій і розбіжностей до проєкту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки”. Позицію Української асоціації районних і обласних рад як віцепрезидент з питань регіональної політики цієї організації відстоював Григорій Недопад.
Потреба внести зміни до стратегії розвитку регіонів обумовлена наслідками повномасштабної війни, потребою у підвищенні ролі безпеки та стійкості до зовнішніх чинників, а також набуттям Україною статусу кандидата на членство в Європейському Союзі. Серед основних викликів зазначено: поглиблення демографічної кризи і втрата людського капіталу внаслідок вимушеної міграції, бойових дій, окупації; непродуктивна економіка і втрата експортного й транзитного потенціалу регіонів; пошкодження і знищення інфраструктури внаслідок бойових дій та завдана шкода довкіллю, неможливість використання територій через вибухонебезпечне забруднення; тимчасова окупація територій і втрата інституційної спроможності влади на місцевому рівні; неготовність системи управління регіональним розвитком до процедур та кращих практик ЄС. Для подолання перелічених викликів визначено і нові операційні цілі.
Григорій Недопад зазначив, що УАРОР в цілому схвалює проєкт постанови Кабінету Міністрів України щодо змін у стратегії регіонального розвитку, однак є і зауваження. «Вважаємо за недоцільне включати окремим Додатком до Стратегії переліки територіальних громад, визначених за функціональними типами територій. В отриманому нами проєкті наведено перелік територій відновлення (який, імовірно, може змінюватися внаслідок продовження збройної агресії російської федерації проти України), але не передбачено переліків регіональних полюсів зростання, територій з особливими умовами для розвитку та територій сталого розвитку. Окрім цього, в умовах постійних обстрілів, спричинених агресією російської федерації, завдаються нові руйнування. Враховуючи, що визначальним критерієм віднесення громади до території відновлення є наявність руйнувань, спричинених повномасштабним вторгненням рф, виникатиме необхідність періодичного внесення змін до Стратегії та уточнення переліку територіальних громад, визначених за функціональними типами територій», – обґрунтував він позицію УАРОР.
Григорій Недопад також зазначив, що урядом досі не прийнято постанову, якою затверджуються вимоги щодо показників для віднесення територій до різних функціональних типів. Відтак від імені асоціації запропонував визначення та уточнення переліку територіальних громад, що належать до різних функціональних типів, регламентувати окремим нормативно-правовим актом.
Крім того під час планування відновлення та стимулювання розвитку регіонів УАРОР рекомендує врахувати щільність населення територіальної громади, оскільки на інфраструктуру і заклади бюджетної сфери значно зростає обсяг навантаження з обслуговування наявного населення, зокрема, це обумовлено великою територією, значною відстанню доставки відповідних послуг, що, в свою чергу, потребує збільшення фінансового ресурсу.