На запрошення польської сторони участь у найбільшій в Центральній та Східній Європі конференції взяли голова Волиньради Григорій Недопад, депутат Ігор Лех та очільник Ковельської районної ради В’ячеслав Шворак.
Понад три десятиліття традиційний економічний форум у Карпачі збирає відомих політиків, авторитетних економістів, соціальних лідерів з усього світу на дискусії з актуальних питань та викликів Центральної і Східної Європи. Цьогоріч – майже 6 тисяч учасників, українська делегація налічує дві сотні представників – це парламентарі, лідери місцевого самоврядування, бізнесмени, громадські діячі.
У програмі конференції – численні дебати, пленарні засідання та дискусійні панелі: інвестиції в сталий розвиток; створення екологічного майбутнього; охорона здоров’я; цифрова трансформація Європи, в тому числі штучний інтелект, його роль у сучасному житті, а також можливі проблеми. Обговорили на форумі і тему війни в Україні, її вплив на міжнародну безпеку та політику, а ще панелі, присвячені процесам реконструкції в Україні. У рамках форуму презентовано звіт Фонду Інституту східних досліджень «Аналіз польсько-українських відносин за президентства Володимира Зеленського: політика, економіка, безпека, перспективи розвитку» та оприлюднено «Звіт Варшавської школи економіки SGH та Економічного форуму 2024» – ґрунтовне наукове дослідження стану економіки Польщі та країн Центральної і Східної Європи.
Перспективи співпраці між органами місцевого самоврядування для регіонального просування, – такою була тематика панельної дискусії, одним зі спікерів якої виступив голова Волинської обласної ради Григорій Недопад. Йшлося, зокрема, про взаємодію місцевих органів влади щодо створення туристичного брендингу як засобу більш ефективного просування туристичного потенціалу та культурної спадщини регіонів. «Волинь – не індустріальна область, але з багатою історичною та культурною спадщиною, а також мальовничим та унікальним біорізноманіттям, тому розвиток туризму ми визначили як один з пріоритетних напрямків. «Волинь унікальна» – це наш туристичний бренд, який об’єднав основні туристичні магніти краю. Власні промоційні бренди уже створено як громадами – Луцьк, Володимир, Ковель, Олика, Шацьк, так і окремими локаціями – це музеї-садиби Косачів і Стравінського, еко-парк «Аміла», національний природний парк «Прип’ять-Стохід», Жидичинський монастир. Ми також маємо досвід напрацювання спільних туристичних брендів із нашими польськими партнерами у рамках транскордонного співробітництва – це музейні простори і озерна рекреація», – розповів Григорій Недопад.
Принагідно він вказав на виклики і проблеми, пов’язані з розвитком туристичної індустрії. «Коли гинуть люди, і немає жодного безпечного регіону через ракетно-бомбові атаки, важко щось планувати. Окрім того питання й у ресурсних спроможностях на розвиток туристичної інфраструктури, реставрацію пам’яток. Але я переконаний, що це перспектива післявоєнної відбудови. Додаткові можливості ми також бачимо у грантовій діяльності та програмах міжнародної підтримки», – зазначив голова Волиньради.