Окрім членів постійної комісії з питань бюджету, фінансів і цінової політики у засіданні також взяли участь перший заступник голови Юрій Поліщук, колеги-депутати, начальники структурних підрозділів ОВА та керівники окремих комунальних установ обласної ради.
Одним із перших питань порядку денного депутати заслухали звіт про виконання обласного бюджету на І квартал 2023 року. Начальник департаменту фінансів облвійськадміністрації Ігор Никитюк повідомив: за цей період доходи обласної скарбниці склали майже 690 млн грн (+34% до відповідного періоду минулого року), видатки ж становлять 523 млн грн (+74% у порівнянні з І кв. 2022 року), трасферти з державного бюджету зменшилися на 124 млн. грн. Найбільше коштів – 319 млн грн було спрямовано на фінансування соціально-культурної сфери, понад 87 млн – на підтримку військових частин та правоохоронних органів. Він наголосив, що пріоритети використання коштів обласного бюджету лишаються незмінними: зарплатня, комунальні послуги, утримання бюджетних установ, підтримка військових формувань та родин військовослужбовців.
Під час обговорення голова бюджетної комісії Орест Маховський поцікавився, чи вирішуються проблеми, пов’язані з нестачею освітньої субвенції, бюджетною незабезпеченістю на виплату стипендій та розрахунки за компослуги в медичних установах. Ігор Никитюк констатував, що в галузі освіти вдалося профінансувати згадані потреби на 75%, ситуацію ж з оплатою енергоносіїв в обласних медзакладах планують вирішити за рахунок перерозподілу коштів.
Член бюджетної комісії Володимир Бондар звернув увагу на незначні суми надходжень податку на прибуток промислових підприємств (за І кв. це лише 55 мільйонів). «Ми одна з тилових областей, де сектор економіки повинен працювати інтенсивно і наповнювати бюджет. Водночас, я не чув, щоб ОВА ініціювала зустрічі з аграріями, промисловцями і підприємцями і пропонувала їм допомогу у веденні бізнесу в такий непростий час», – констатував він.
Депутат Олександр Бик висловив невдоволення тим як в окремих випадках облвійськадміністрація розпоряджається коштами обласного бюджету (у період воєнного стану обласна рада делегувала ці повноваження ОВА): «У той час, коли бракує асигнувань на стипендії, енергоносії та інші нагальні потреби у наших комунальних закладах, адміністрація спрямовує кошти собі на підвищення заробітної плати. Вважаю неприпустимим використання обласного бюджету на покриття видатків державної структури».
Члени бюджетної комісії вирішили взяти звіт про виконання бюджету до уваги. Водночас, рекомендують ОВА надалі разом з бюджетними звітами подавати також і аналітичні матеріали, а копії наказів про внесення змін до бюджетних призначень доповнювати пояснювальною запискою, аби депутати розуміли цілі та потреби.
Про результати виконання Плану заходів на 2021-2023 роки з реалізації Стратегії розвитку Волинської області на період до 2027 року звітувала за 2022 рік керівниця департаменту економічного розвитку, зовнішніх зносин та з питань туризму і курортів ОВА Вероніка Бальбуза. Вона зазначила, що через повномасштабне вторгнення із запланованих 122 проєктів минулоріч вдалося реалізувати лише 12 на загальну суму 74 млн грн. Усі вони фінансувалися за рахунок обласного і місцевих бюджетів. Голова бюджетної комісії Орест Маховський зауважив, що у звіті за минулий рік відображено не всі здійснені інвестиційні проєкти. Оскільки плани з реалізації стратегії були сформовані до початку великої війни, щороку їх належить актуалізувати відповідно до ситуації та пріоритетів, – йдеться у рекомендаційних висновках комісії.
Обговорили члени бюджетної комісії і проєкт новоствореної регіональної програми на виконання комунальним підприємством «Інформаційно-аналітичний центр «Волиньенергософт» зобов’язань за запозиченням для реалізації проєкту «Термореновація будівель медичних закладів Волині». Орест Маховський нагадав, що за рахунок кредитних коштів Європейського інвестиційного банку планується здійснити термомодернізацію 10 будівель 4 медустанов – обласної клінічної і психіатричної лікарень, госпіталю ветеранів війни та територіального медоб’єднання захисту материнства і дитинства. Роботи включають утеплення, заміну вікон і дверей, покрівель, реконструкцію систем опалення, освітлення і кондиціювання, а також встановлення індивідуальних котелень. Загальна вартість проєкту майже 817 мільйонів гривень. Позика надається на 22 роки під 2,5% річних.
Старт проєкту залежить від погодження Міністерством фінансів місцевих гарантій повернення запозичень, власне для цього і потрібне прийняття згаданої регіональної програми. Вона передбачає фінансування за зобов’язаннями як з обласного бюджету, так і за рахунок коштів медичних установ-учасників проєкту. На погашення кредиту планується спрямувати 735 млн грн коштів обласного бюджету, що становить 90 відсотків від усієї суми, решта 10% або 81,7 млн грн – власних надходжень комунальних підприємств охорони здоров’я. Члени бюджетної комісії спрямували проєкт програми на експертизу до облвійськадміністрації і рекомендують затвердити її після погодження місцевих гарантій міністерством фінансів.