Туристично-інформаційний центр княжого міста нарешті почав проводити екскурсії. У числі перших екскурсантів був і голова Волиньради Григорій Недопад.
Невеличкий, але креативний і лаконічний простір у самому центрі Володимира. При вході – кілька байків для велотурів містом. На рецепції – путівники упереміш з інформаційними буклетами як оформити статус постраждалих від війни чи внутрішньопереміщеної особи. На стінах серед карт з туристичними локаціями – синьо-жовті постери про те, що мова має значення, а Крим і Донбас – безперечно Україна.
Це – довгоочікуваний туристично-інформаційний центр Володимира. Бо, як не дивно, але місто з глибинною історією і сакральними пам’ятками ніколи досі не мало туристичного осередку.
«Розробляючи стратегію розвитку Волині, туризм ми означили як пріоритетний напрямок. Наш край – це ілюстрація історії від зародження княжої доби – до літературно-мистецько-просвітницьких постатей, що мали світове визнання. Плюс наш унікальний природно-заповідний фонд, – вкотре наголошує голова Волиньради Григорій Недопад. – Саме тому ми методично націлювали наші громади у бік розвитку туризму на своїх територіях. Спонукали формувати реєстри туристичних локацій і фестивально-розважальних подій, облаштовувати рекреаційні зони і розвивати інфраструктуру, створювати туристично-інформаційні осередки і здійснювати промоцію».
У Володимирі усе це зробили, а ще створили власний туристичний бренд та виготовили сувенірну продукцію, – стверджує фахівець із розвитку туризму апарату обласної ради Стас Ольшевський. Відкриття туристично-інформаційного центру було заплановане на 24 лютого…
Теперішня його очільниця Ірина Ковальчук розповідає: за кілька днів вони таки почали роботу, але не як туристичний, а цілодобовий волонтерський осередок. Спершу тут збирали допомогу збройним силам, потім стали гуманітарним штабом, згодом – координаційним центром для вимушених переселенців, працювали навіть як дитсадок, наглядаючи за дітьми, поки їх батьки облаштовувалися на новому місці.
«Ми і сьогодні допомагаємо переселенцям, консультуємо, спрямовуємо за вирішенням потреб, організували розмовний клуб з опанування української. А ще їм цікаво більше дізнатися про місто, в якому тепер живуть, відтак, ми почали проводити й екскурсії», – зазначила Ірина Ковальчук. Запевняє, оптимізму не втрачають і мають намір пристосовуватися до нових умов. «Сьогодні є запит на патріотичний туризм, також люди хочуть вивчати історію. Це і будуть наші орієнтири на найближчу перспективу роботи туристично-інформаційного центру», – запевнила його керівниця.